fredag 16 september 2016

Robert & Anettes bröllop i Kungälv!



I maj fotograferade jag min sons kompisars föräldrar och våra grannar Anette och Robert, när de gifte sig. 
Vi hade pratat i närmare ett år om fotograferingen och när tiden närmade sig kunde vi inte riktigt bestämma oss för vart vi skulle vara för porträttfotograferingen. Vigseln var i Kungälv, så vi ville ha en plats som inte var alltför långt därifrån och vi ville ha mycket grönska i bilderna. 

Först bestämde vi oss för att vara i Starrkärr på ängarna och vid hembygdsgården. Om det regnade var plan B att fota i Botaniskas växthus, där jag fotat bröllop vid regn förut. Men det var Göteborgsvarvet denna helg och det skulle dels ta tid att ta sig in i staden och sen skulle vi parkera nära slottskogen... inte helt enkelt. 

Så på morgonen, när det hade regnat och var dyblött i Starrkärr, kom bröllopsparet med förslaget att vi skulle vara i stadsparken vid vattnet i Kungälv, alldeles intill vigselplatsen. 
Så så blev det och det var ett jättebra beslut. Vi kunde i lugn och ro ta bilderna, barnen kunde vara delaktiga och vi fick prata mycket och hade trevligt allihop!

 Jag var även med vid vigseln och visar några bilder därifrån. Det blir ju ofta lite trångt i Kommunhus vid vigslar så jag har valt bort de bilder där gästerna är med, men några fick jag på paret ensamma också. 

En lyckad bröllopsfotografering helt enkelt, och regnet höll upp!!