söndag 15 november 2015

Skogsfotografering med tre fina ungar!



Jag träffade syskonskaran Ella, Leo och Agnes för att fotografera dom vid svampplockning. 

När jag pratade med familjen innan fotograferingen om vart vi skulle vara så sa jag att det gärna kunde vara ett ställe som de tycker mycket om. Då berättade de att de brukar plocka svamp hela familjen och det var ju en jättebra ide att fota barnen vid svamplockning tyckte jag!
För någonstans vill man ju porträttera barnen precis så som de är varje dag, precis så som de var när de var så här gamla. Uttryck och känslor och allt det där, det är ju det man vill fånga och bevara. 
Jag tyckte att den här fotograferingen, av de tre syskonen, blev precis så. Barnen var i en miljö de var vana att vara i och trivdes i. Det blir liksom inte bättre än så. 

Och den äldsta flickan, Ella, fotograferade jag för tredje gången. Det är så roligt att få följa barnen genom bilder och porträtterande på det sättet. 

Och såklart, det gör mig innerligt glad att de vill ha mig som fotograf så att jag får den möjligheten!